donderdag 4 oktober 2012

Het liefst altijd rekenen op de iPads op de Parkschool

De schooltasapp voor rekenen evalueren we vanmiddag bij groep 7 op de Parkschool. De kinderen zijn enthousiast om met de iPads te werken. Rachid: "Het is ook uniek, heel speciaal. Wij mogen het als school uitproberen en helpen verbeteren. Dat maakt het ook al leuk."

De meeste leerlingen willen het liefst altijd rekenen met de iPad. Een aantal voordelen op een rij: je kunt beter schrijven op de iPad. Ook het touchscreen biedt voordelen: "Je krijgt geen last van je vingers." Camiel vult aan: "Bovendien kun je ook sneller rekenen dan met het papieren werkschrift, je hoeft niet steeds omhoog te kijken." "Je kunt lekker uitzoomen," vult River aan en legt uit dat je bij het rekenen in je papieren werkschrift er zo dicht boven moet zitten om het te lezen en dat hoeft met een iPad en uitzoomfunctie niet. Yassin geeft aan dat het een moderne manier is en hij vindt het veel leuker met de beelden en de plaatjes. Als je klaar bent met rekenen, kun je meteen door met een volgende klus, vertellen een aantal kinderen. Een minpuntje is er ook. "Als de meester instructie geeft op het digibord, kijken we natuurlijk naar de instructie. Helaas is de iPad dan alweer in de sluimerstand en moeten we weer opnieuw inloggen. Dat kost allemaal tijd," verzucht Zuleyha.

We overleggen even met de klas: de sluimerstand is natuurlijk wat ruimer in te stellen, zou dat helpen? Of, en daar kijkt de meester streng naar zich zelf: "Of ik moet niet zoveel kletsen en sneller de instructie geven?" Gegiechel klinkt in de klas.

De rekenapp zoals die nu is, wordt natuurlijk ook nog rekenkundig beoordeeld. Hoewel de app leuk is en de klas enthousiast, wil ze graag dat de uitgever nog verder gaat verbeteren.
6 x score 7, 11 x score 8 en 2 x score 9. De meester geeft een 8.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor uw reactie, wij plaatsen deze z.s.m. live op de blog