dinsdag 15 januari 2013

Hoe nu verder met de iPad?


We zijn inmiddels een paar maanden op weg met het werken met de iPads in de klas en we zijn tot de conclusie gekomen dat het werken met de iPads geweldig leuk is, maar ook blijft. De leerlingen van groep 7 zijn inmiddels heel handig geworden met de moderne manier van werken. Waar in het begin nog wel eens werd gestunteld met de verwerking van de opdrachten in de werkschriften, is het nu allemaal ‘gewoon’  geworden. Engels en Natuniek werken erg goed binnen schooltas. We zijn inmiddels ook gestart met notities in het werkschrift plaatsen. De leerlingen kunnen hier foto’s bij zoeken en zo een notitie opslaan. De volgende stap zal worden om de prikkers met elkaar te delen.

Daarnaast komen we steeds meer leuke sites en apps tegen die bruikbaar zijn tijdens de lessen. We zijn in groep 7 nu bezig met de cito’s van januari en in april gaan we starten met de entreetoets. De leerlingen zijn fanatiek aan het oefenen op de citotrainer op internet. Ze vinden dit ontzettend leuk om  te doen en wilden de muziekles wel inruilen om citovragen te maken op de iPad.

Gisteren tijdens de vergadering hebben we over de iPads gesproken en over hoe leuk het gaat, maar dat we eigenlijk wel verder ermee zouden willen. We zijn ook erg benieuwd wat de leerlingen vinden van de lessen. We weten dat ze enthousiast zijn en het leuker vinden dan een les met boek en schrift, maar wat maakt het nou zo leuk? En wat kunnen we er verder nog meer mee? Dit willen we graag van de leerlingen horen. Een moeder van school wil daar graag mee aan de slag gaan en gaat hierover een enquĂȘte bij de leerlingen afnemen. We zijn erg benieuwd wat eruit gaat komen. Hierover meer de volgende keer.

Jennifer van Asselen
Leerkracht groep 7
PWA Soest  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor uw reactie, wij plaatsen deze z.s.m. live op de blog